Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Fotograferingar och funderingar

Av Johanna Hulth - 15 juni 2010 21:30

Passade på att fota kattungarna och uppdatera hemsidan lite nu när den äntligen fungerar igen, och när jag satt och tittade på bilderna så märks det verkligen hur de förändrats under tiden som gått. Nu är de ju inte runda och goa längre, utan de har kommit in i en ordentlig tillväxtperiod - speciellt Sniff, han är bra mycket större än tjejerna! - och de har blivit magra och gängliga med stora öron och smala ansikten - lite "småfula" sådär...   


Men jag fick i alla fall en mysig bild på mamma- och pappakatt - se här:


 

Imorgon ska Trini (mamma) kastreras. Jag hade gärna tagit någon mer kull på henne, men det har tagit hårt på henne att vara mamma och hon är mager som en sticka. Dessutom behåller vi ju Lilla My här hemma och om allt går som det ska så blir det ju förhoppningsvis kattungar efter henne istället.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Hulth - 28 september 2010 13:48

Oj, nu var det verkligen länge sedan jag skrev här! Sommaren försvann bara i ett nafs och sedan blev det flytt till Örebro igen.   Tyvärr blev det inget av VäKs utställning i somras, för jag hamnade på sjukhus med en inflammerad blindtarm och Rut...

Av Johanna Hulth - 28 juni 2010 19:13

Oj, på sistone har det varit lite bök på jobbet så det känns som att jag jobbat HELA TIDEN och bara hunnit dit, hem och sedan i säng. Midsommarhelgen var jag iaf ledig, men den firades i mammas och pappas stuga och där finns verkligen inget internet!...

Av Johanna Hulth - 22 juni 2010 18:45

Usch, Igår när jag åkte hem från jobbet körde bilen framför mig på en katt som sedan flög ner i diket. Jag tvärstannade såklart (utan att tänka mig för - kunde ju lika gärna ha skapat en olycka!) och for ut ur bilen och började leta efter den stackar...

Av Johanna Hulth - 17 juni 2010 15:29

Ja, både jag och Trini är lite ur form idag. Hon kastrerades ju igår och de fick göra ett ganska långt snitt så hon har varit riktigt tagen och är väldigt trött även idag. Själv har jag fått en ilsken förkylning med torrhosta, halsont och feber och i...

Av Johanna Hulth - 15 juni 2010 14:34

Ja, till slut kände jag också att det var dags att ta tag i det här med en blogg! Har sett så många fina och intressanta bloggar bland andra uppfödare så lite prestationsångest får man ju, men ni får väl hålla till godo!      Den här bloggen komm...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards